Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego

§ 1
Postanowienia wstępne

1. Sklep internetowy ROCAS, dostępny pod adresem internetowym: <www.rocas.pl>, jest prowadzony jest przez Aldonę Sawicką, ul. Owocowa 28 b, 61-306 Poznań, prowadzącą działalności nieewidencjonowaną zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (określana dalej: Sprzedawcą).
2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta oraz określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 2a
Definicje

1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalności nieewidencjonowaną zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: <www.rocas.pl>.
5. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
6. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu.
8. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
9. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
10. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
11. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoby fizyczne, które zawierają Umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, która jednak nie ma dla nich charakteru zawodowego.
12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 2b
Asortyment Sklepu

1. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca oferuje do sprzedaży biżuterię, w szczególności: naszyjniki, bransoletki, kolczyki.
3. Na stronie internetowej Sklepu znajdują się podstawowe informacje na temat oferowanych do sprzedaży Produktów takie jak:
a) rodzaj biżuterii;
b) kolor biżuterii;
c) materiał;
d) wymiary biżuterii;
e) wielkość kamieni;
f) dostępność w magazynie.

§ 3
Kontakt ze Sklepem

1. Adres Sprzedawcy: ul. Owocowa 28 b, 61-306 Poznań
2. Adres e-mail Sprzedawcy: bizuteria@rocas.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 692464394
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy PL 67124017471111000018742514
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10.00-17.00.

§ 4
Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i zainstalowaną przeglądarką internetową,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c) włączona obsługa plików cookies,,

§ 5
Informacje ogólne

1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5. Sprzedawca nie stosuje mechanizmów indywidualnego dostosowywania cen w Sklepie na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny Produktu lub Produktów.
7. Sprzedawca realizuje zamówienia wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W indywidualnych przypadkach, po uprzedniej akceptacji Sklepu, możliwa jest wysyłka Produktu do krajów Unii Europejskiej, wyłącznie poprzez firmę kurierską.

§ 6
Zasady składania Zamówienia

1. W celu złożenia Zamówienia należy:
a) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
b) wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia (imię i nazwisko, numer telefonu, adres mailowy) oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu);
c) Kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”
d) Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie.
2. Zamówienia mogą być składane w Sklepie 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Klient może wpisać w ,,Podsumowaniu zamówienia” kod rabatowy. Wpisanie prawidłowego kodu rabatowego powoduje wyświetlenie się obniżonej kwoty do zapłaty.
4. W przypadku składania zamówienia, gdy Klient nie jest zalogowany do Konta lub nie posiada Konta, zostanie poproszony o akceptację Regulaminu. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia złożenie zamówienia.
5. W przypadku, gdy zamówienie nie może być zrealizowane z powodu braku wybranego produktu w magazynie Sprzedawcy lub wyczerpania asortymentu, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany mailowo i będzie mógł zmienić lub anulować zamówienie.
6. Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych i aktualnych informacji w Formularzu zamówienia.
7. Zamówienia są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta są realizowane pierwszego kolejnego dnia roboczego.
8. Czas realizacji zamówienia to czas potrzebny do przygotowania zamówienia do wysyłki. Sprzedawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, by wyniósł on maksymalnie:
a) 48 h od momentu złożenia zamówienia w przypadku przesyłek za pobraniem; albo
b) 48 h od momentu wpłynięcia należności za dane zamówienie na konto rachunku bankowego Sprzedawcy.

§ 7a
Wykonanie umowy sprzedaży i formy płatności

1. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
2. W przypadku wyboru przez Klienta:
a) płatności internetowej HotPay, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
b) płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
c) płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
3. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 7 dni (z zastrzeżeniem ustępu 6 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
4. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
7. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie ustalonym ze Sprzedawcą. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

§ 7b
Sposób dostawy produktów

1. Sprzedawca będzie realizował dostawy Produktów według złożonych zamówień za pomocą:
a) kuriera InPost;
b) paczkomatów;
c) kuriera DPD.
2. Koszt dostawy w całości ponosi Klient.
3. O kosztach dostawy Klient zostanie poformowany po dodaniu Towaru do koszyka oraz wyborze sposobu dostawy lub po wysłaniu Zamówienia. Koszt dostawy oraz innych ewentualnych opłat, które mogą być konieczne do uiszczenia w związku z realizacją Zamówienia, mogą być indywidualnie uzgodnione (mailowo) pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
4. Klient, w miarę możliwości, powinien sprawdzić stan przesyłki podczas jej odbioru w obecności pracownika firmy kurierskiej. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki Klient, w miarę możliwości, powinien zgłosić ten fakt kurierowi i sporządzić protokół reklamacyjny oraz poinformować o tym fakcie Sprzedawcę.
5. Koszt odesłania do Sprzedawcy przesyłki w przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia pokrywa Sprzedawca. Uzgodnienie warunków i terminu przesłania wadliwego towaru do Sprzedawcy odbywa się mailowo.

§ 8
Prawo odstąpienia od umowy

1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
7. Skutki odstąpienia od Umowy:
a) W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b) W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c) Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przez wykonanie przelewu na podane w formularzu zwrotu dane.
d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e) Konsument powinien odesłać należycie zapakowany i zabezpieczony przed uszkodzeniami Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g) Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od Umowy, Sprzedawca:
a) zwraca niezwłocznie Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy;
b) zwraca niezwłocznie płatności, o których mowa w lit. a przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie wiązało się dla niego z żadnymi kosztami;
c) może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
h) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
i) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
j) zawartej w drodze aukcji publicznej;
k) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
l) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
m) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
Postanowienia §8 niniejszego Regulaminu znajdują zastosowanie także do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

§ 9
Reklamacja

1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt będący przedmiotem umowy bez wad.
2. W przypadku niezgodności Produktu z Umową oraz w innych przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego Klient ma prawo reklamować Produkt na podstawie przepisów o odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu braku zgodności towaru z umową, określonych zarówno w ustawie o prawach konsumenta, jak i w Kodeksie cywilnym.
3. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania lub przechowywania Produktu przez Klienta.
4. Zaleca się, aby reklamację zgłosić poprzez formularz/protokół reklamacyjny dostępny do pobrania na stronie internetowej pod adresem: <www.rocas.pl/regulamin> Klient może także uzyskać od Sprzedawcy formularz reklamacyjny po uprzedniej prośbie wyrażonej w formie mailowej lub zgłoszonej telefonicznie Sprzedawcy. Wypełniony formularz reklamacyjny może zostać odesłany Sprzedawcy w każdej formie, tj. w formie pisemnej na adres korespondencyjny (lub drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy). Możliwe jest zgłoszenie reklamacji telefonicznie pod numerem: 692464394
5.Reklamacja powinna zawierać:
a) możliwie dokładny opis niezgodności Produktu z umową;
b) możliwie dokładne określenie okoliczności wystąpienia niezgodności Produktu z umową (czas, miejsce);
c) dane kontaktowe Klienta;
d) żądanie Klienta związane z wystąpieniem niezgodności Produktu z umową;
e) numer Zamówienia;
f) nazwę lub kod Produktu;
g) w miarę możliwości fotografie;
h) w miarę możliwości fakturę lub paragon stanowiące dowód zawarcia Umowy;
i) w miarę możliwości kopię protokołu szkody spisanego przez kuriera.
6. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, który ujawnił się przed upływem 2 lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z umową.
7. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu niezgodności Produktu z Umową, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy.
8. W pierwszej kolejności, Klient może żądać naprawy lub wymiany Produktu, o czym mowa w art. 43d ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
9. Klient udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający wymianie lub naprawie. Sprzedawca odbiera od Klienta Produkt na swój koszt.
10. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
11. Klient nie ponosi kosztów zwykłego korzystania z Produktu, który następnie został wymieniony.
12. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;
c) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
d) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania wymiany lub naprawy Produktu;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
13. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
14. Sprzedawca rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji od Klienta, i poinformuje Klienta drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną o stanie realizacji reklamacji. Pozostawienie reklamacji w tym czasie bez odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
15. W razie uwzględnienia żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, zgłoszonych zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego, Sprzedawca zwraca Klientowi cenę w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym.
16. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
17. Postanowienia §9 niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
3. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie uniemożliwiają powoływania się przez Klientów na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące ochrony praw konsumentów.

§ 11
Ochrona danych osobowych

1. Klient jest zobowiązany do posługiwania się własnymi danymi osobowymi.
2. Administratorem danych osobowych osób fizycznych korzystających ze Sklepu Internetowego jest Aldona Sawicka, adres: ul. Owocowa 28b, 61 – 306 Poznań, adres poczty elektronicznej: bizuteria@rocas.pl.
3. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta i korzystania z określonych usług oraz zawarcia Umowy.
4. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych są dostępne w Polityce Prywatności.

§ 12
Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2024 r.

 

Załącznik 1. Formularz zwrotu

Załącznik 2. Formularz reklamacji

Postanowienia ogólne

  1. Polityka prywatności określa, jak zbierane, przetwarzane i przechowywane są dane osobowe Użytkowników niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego rocas.pl (dalej: Serwis).
  2. Serwis zbiera wyłącznie dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju usług w nim oferowanych.
  3. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.

Administrator danych

Administratorem danych osobowych zbieranych poprzez Serwis jest Aldona Sawicka, adres: ul Owocowa 28 b, 61-306 Poznań , adres poczty elektronicznej: bizuteria@rocas.pl (dalej: Administrator). Nie został powołany Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IODO), administrator samodzielnie wykonuje obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.

Użytkownik

Każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis.

Dane osobowe

Informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, Dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

Cel zbierania danych osobowych

  1. Dane osobowe wykorzystywane są w celu:
      • weryfikacji tożsamości Użytkownika,
      • umożliwienia logowania do Serwisu,
      • realizacji umowy dotyczącej dokonanych zakupów,
      • komunikacji z Użytkownikiem (np. chat, formularz kontaktowy itp.)
      • prowadzenia systemu komentarzy,
      • świadczenia usług społecznościowych,
      • promocji oferty Administratora,
      • marketingu, remarketingu, afiliacji,
      • personalizacji Serwisu dla Użytkowników,
      • działań analitycznych i statystycznych,
      • windykacji należności,
      • ustalenia i dochodzenia roszczeń albo obrony przed nimi.
  1. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy albo skorzystania z innych funkcjonalności Serwisu.

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, NIP.

Okres przetwarzania danych osobowych

Dane przetwarzane są: przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, albo do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania Dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane).

Udostępnianie danych osobowych

Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych. Dane mogą być ujawniane właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Prawa Użytkowników

    1. Prawo dostępu do danych: Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzane są Twoje dane osobowe, oraz informacje o takim przetwarzaniu.
    2. Prawo do sprostowania danych: Jeśli Twoje dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne, masz prawo żądać ich sprostowania.
    3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”): W określonych przypadkach, np. gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, możesz zażądać usunięcia swoich danych.
    4. Prawo do ograniczenia przetwarzania: W niektórych sytuacjach, np. gdy kwestionujesz prawidłowość danych, możesz zażądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych.
    5. Prawo do przenoszenia danych: Masz prawo otrzymać swoje dane osobowe, które nam dostarczyłeś, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, a także masz prawo przesłać te dane innemu administratorowi bez przeszkód z naszej strony.
    6. Prawo do wniesienia sprzeciwu: Możesz wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych w określonych sytuacjach, np. w celach marketingowych.
    7. Prawo do cofnięcia zgody: Jeżeli przetwarzanie jest oparte na Twojej zgodzie, masz prawo cofnąć tę zgodę w dowolnym momencie, jednak cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    8. Prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego: Jeśli uważasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO, masz prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) lub innego właściwego organu nadzorczego w kraju członkowskim Unii Europejskiej.

 

Wszelkie wnioski i żądania związane z realizacją powyższych praw należy kierować na adres e-mail: bizuteria@rocas.pl. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje żądanie niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu miesiąca od jego otrzymania.

Pliki cookies

  1. Serwis zbiera informacje za pomocą plików cookies – sesyjnych, stałych i podmiotów zewnętrznych.
  2. Zbieranie plików cookies wspiera poprawne świadczenie usług w Serwisie i służy celom statystycznym.
  3. Użytkownik może określić zakres dostępu plików cookies do swojego urządzenia w ustawieniach przeglądarki

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

  1. Dane Użytkowników nie mogą być przetwarzane w zautomatyzowany sposób tak, że na skutek tego mogłyby zapaść wobec nich jakiekolwiek decyzje.
  2. Dane Użytkowników mogą być profilowane celem dostosowania treści i personalizacji oferty po wyrażeniu przez nich zgody.

Postanowienia końcowe

  1. Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności, przy czym prawa Użytkowników nie zostaną ograniczone.
  2. Informacja o wprowadzonych zmianach pojawi się w formie komunikatu dostępnego w Serwisie.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego

Aktualizowanie…
  • Brak produktów w koszyku.